Vi har en række fælles faciliteter i foreningen hvor der også er regler osv. hertil.
Antal personer og åbningstider
På grund af størrelsen kan højst 2 personer benytte rummet af gangen.
Der er åbent alle dage i tidsrummet 06:30- 21:30.
Musik skal begrænses i ydertimerne.
Hvem har adgang
Motionsrummet må kun benyttes af beboere i Mellemengen, som har betalt for en nøgle. Man må kun i begrænset omfang have en gæst med.
Børn under 16 år har kun adgang i følgeskab med en person, der er fyldt 18 år.
16- og 17-årige må ikke have en gæst med.
Hvis redskaber eller andet går i stykker kontaktes et af motionsklubbens bestyrelsesmedlemmer snarest muligt.
Vi forventer, at du passer rigtig godt på vores nye ting og at du vil være med til at holde rummet i pæn stand. Du skal rydde op efter dig. Har du svedt? Tør op efter dig!Det er strengt forbudt at flytte rundt på maskinerne.
Rygning og alkohol
Rygning og alkoholindtagelse må ikke forekomme i dette rum, ligesom det heller ikke er tilladt andre steder i svømmehallen.
Ved misligholdelse af disse regler vil man få et erstatningskrav og/eller blive udelukket fra at bruge motionsrummet.
Motionsklubben
v. Dorte Beyer Nielsen, Mellemengen 14, tlf. 2014 0616
Vi gør opmærksom på, at bassinet er lille og trods et moderne rensningsanlæg har det en begrænset kapacitet med hensyn til hygiejnen. Det forventes at svømmehallens brugere udviser gensidig hensynsfuldhed og respekt, til alles glæde. F.eks. hvis man er mange tilstede samtidig, aftales det indbydes hvem og hvor mange der er i bassinet/sauna ad gangen.
Adgang til svømmehallen
Inden man første gang kan benytte svømmehal, solarium eller motionsrum, skal man henvende sig i viceværtens kontortid og medbringe sin nøglebrik og 50 kr. Adgang til svømmehal mv. vil være mulig straks derefter. Det forventes at beboerne behandler deres nøglebrik som en personlig ejendel, som IKKE udlånes til andre. Ved misligholdelse eller overtrædelse af regler for brug af svømmehallen, kan og vil beborens nøglebrik deaktiveres.
Benyttelse af svømmehallen
Børn under 15 år har kun adgang, hvis de ledsages af en beboer der er fyldt 18 år.
Tobaksrygning er strengt forbudt. Mad- og drikkevarer må ikke medbringes.
Før badning i bassin og sauna skal man vaske sig grundigt med medbragte sæbe og hårshampoo. Det er ikke tilladt at benytte svømmehallen uden grundig afvaskning og brusebad.
Blebørn skal have en godkendt badeble eller blebuks på i svømmebassinet.
Det er kun tilladt at medbringe baderinge, badebolde og dykkermaske/briller såfremt de rengøres omhyggeligt inden brug. Det er ikke tilladt at medtage andre genstande. I tvivlstilfælde kontakt venligst viceværten.
Svømmehallen må ikke benyttes af personer med smittebærende sygdomme.
Svømmehallen benyttes i enhver henseende på eget ansvar. Forvoldte skader erstattes af skadevolderen. Fejl m.v. bedes straks meddelt viceværten eller bestyrelsen.
Anvendelse af sauna
Der må kun hældes 1 skefuld vand på saunastenene ad gangen, da større mængder vand bevirker at varmelegemet brænder sammen. Se i øvrigt de ophængte brugsanvisninger. Der må heller ikke hældes diverse olier eller dufte på saunastenene.
Åbningstider
Svømmehallen er åben alle dage mellem kl. 6.30 og 21.30.
Der er monteret bevægelsesfølere i selve svømmebassinet, som automatisk tænder lyset, så snart man træder ind, og slukker lyset igen, når vandet har været i ro i 15 minutter.
Ved lukketid kl. 21.30 slukker lys og sauna automatisk bortset fra nødbelysning. Hoveddøren låser automatisk, men kan åbnes ved at aktivere kontakten ved den ekstra dørlås.
Henstillinger og adgangskontrol
Enhver henstilling fra viceværten eller bestyrelsesmedlemmer skal ubetinget følges.
Adgangskontrolanlægget gør det muligt at kontrollere, hvilken beboers nøglebrik der benyttes til at skaffe sig adgang. Videoovervågning af indgangen bruges til at dokumentere eventuel misbrug. Den pågældende beboer hæfter for alle skader og udgifter, der opstår som følge af misbrug, eller ved overtrædelse af ordensreglerne. Overtrædelserne kan ligeledes medføre, at retten til at benytte svømmehallen bortfalder.
Fornyelse af adgang
Ca. 1 gang om året vil koden blive ændret, således at man skal henvende sig til viceværten på ny og tage sin nøglebrik og 50 kr. med, hvis man fortsat ønsker at benytte svømmehallen.
Kun medlemmer af ejerforeningen kan leje lokalet
Selskabslokalerne kan kun lejes af ejerforeningens medlemmer og kun til eget brug. Ved bestilling kan legitimation kræves forevist. Nøglerne til selskabslokalerne må ikke fjernes fra Nordhøjparkens område.
Leje af lokalet gælder for 24 timer
Lejemålet gælder normalt for en 24 timers periode fra kl. 06:00 den pågældende dag til kl. 06:00 den efterfølgende dag. Andre aftaler kan aftales individuelt, hvis lejerne kan blive enige.
Booking foretages onsdage i bestyrelseskontoret i åbningstiden (18:30-19:00).
Senest 2 onsdage før lokalerne skal benyttes, skal lejemålet bekræftes ved betaling af leje og depositum.
HVERDAGE
For leje mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag betales kr. 1.200 i depositum og kr. 300 i leje, i alt kr. 1.500.
WEEKEND
For leje fredag, lørdag og søndag samt på alle helligdage betales kr. 1.200 i depositum og kr. 800 i leje, i alt kr. 2.000.
Lokalet udlejes ikke den 24. december og den 31. december.
Såfremt lejemålet ikke afbestilles senest 8 dage inden reserverede dato, forbeholder bestyrelsen sig ret til at tilbageholde kr. 100,- som afbestillingsgebyr.
Musik og støjende adfærd skal neddæmpes fra kl. 01:00, således at det ikke er til gene for de omkringboende, dog fra kl. 23:00 fra mandag til torsdag. Efter kl. 03:00 skal lokalerne være forladt af gæsterne og rengjort til kl. 06:00, hvis ikke andet er aftalt med bestyrelse eller andre lejere.
Bordene skal have plastikunderlag, såfremt der anvendes kulørte papirsduge.
Til rengøring af selskabslokalerne findes rengøringshjælpemidler i depottoilettet. Gulvene skal støvsuges og vaskes. Hvis lokalerne, heriblandt køkken – hvor køleskab og ovn skal rengøres – toiletter, depotrum, bar, borde og stole, ikke er tilstrækkelige rengjorte ved afleveringen, vil ekstra rengøring blive udført for lejerens regning.
Madrester lægges i plastposer og lægges i affaldssækkene ved opgangsdørene, mens øvrigt affald kommes i plast- eller papirsække og lægges i containeren. Flasker smides i flaskecontaineren. Plast- og papirsække findes i skabet til venstre for opvaskemaskinen.
Ved beskadigelse af lokaler eller inventar tilbageholdes depositum til dækning af istandsættelse og nyt inventar. Hvis beløbet til istandsætning overstiger det deponerede beløb, skal det resterende beløb indbetales til ejerforeningen senest 8 dage efter skadens udbedring.
Endvidere er det FORBUDT at urinere i buske og lignende på området, der er toiletter til formålet. Hvis dette bliver observeret vil bestyrelsen kunne give sanktioner i form af tilbageholdt depositum eller udelukkelse fra at leje lokalet i en given periode. I øvrige tilfælde får lejer depositum retur ved henvendelse i bestyrelsens kontortid.
Ituslået service efterlades på køkkenbordet.
Kun det fastopstillede musikanlæg til afspilning af cd og kassettebånd må benyttes. Anvendelse af musikinstrumenter, andet musikudstyr og “levende musik” er ikke tilladt.
Personbiler og varevogne må kun køre på flisearealerne eller på brandvejen efter særlige aftale med viceværten eller bestyrelsen.
Henstillinger fra viceværten eller bestyrelsen skal ubetinget følges.
System til ejerforeninger administreret af boligforeningsweb.dk (Globalt: anyhoa.com)